case
Alandia
Våga fråga 2022
Charmig båtförsäkringsreklam med autentiska berättelser
Reklamfilm
Uppdraget
Alandia är ledare i Norden när det kommer till marin- och båtförsäkring. Efter succén med förra årets kampanjer så var Alandia intresserade av att återskapa samma koncept med nya båtägare och nya berättelser.
Lösningen
Konceptet utgick från Alandias slogan "Våga fråga", där Alandia normaliserar nybörjarmisstag och visar att dom finns där när misstagen sker. För att skapa en så autentisk känsla som möjligt så valde vi återigen att intervjua riktiga båtägare som delade med sig av sina nybörjarmisstag, vilket sedan kombinerades med härliga blippbilder ute till havs.
2 reklamfilmer
2 bumpers - 6 sek
Team
Producent Sanna Thisell, Gustav Stern
Regissör Elsa Eliasson
Fotograf Fredric Johansson
Klippning Gustav Strimfors
Ljud Oliver Börnfelt
Ljusmästare Calle Dahlöf
B-foto Leonardo Clementi
Resultat
Filmerna har visats på TV4 samt som youtubereklamer. Konceptet har bidragit till att fler har tecknat Alandias försäkringar än vad som vanligtvis sker under perioden.
Bumper 6s
Bumper 6s