case
Kids Brand Store
Be The Thunder
Cinematisk klädreklam med fokus på emotionella tonårsberättelser.
Brand Film
Reklamfilm
Uppdraget
Kids Brand Store ville göra ett manifesto som tryckte på emotionella berättelser om tonåren. En film med syfte att väcka känslor och skapa berättelser om tillhörighet, uttryck och identitet. Filmen skulle följa flera olika tonåringar med olika stilar, bakgrund och livsstil för att sedan knyta ihop säcken med det dom alla har en sak gemensamt - Kids Brand Store
Manifestfilmen
Lösningen
Vi ville skapa berättelser som visade hela spektrumet av hur det är att vara tonåring, bra som dåligt. Detta knöt vi sedan ihop med taglinen ”Be The Thunder” för att inspirera ungdomar att alltid våga vara sig själva. Vi ville att tonåringarnas sinnesstämning skulle speglas i bildberättandet och använde oss därför av färgstarka bilder och mörker för att förstärka dessa känslor.
1 huvudfilm (60 sek)
3 cut downs (30, 15, 6 sek)
4 format (16:9, 1:1, 4:5, 9:16)
Filmen kommer visas på tv4 i omgångar under hela 2023.
Stillbilder
För att hänga med i de senaste trenderna inom modefotograferingen ville kunden även ha blixtbaserade bilder för att marknadsföra deras kollektioner.
Team
Regissör Elsa Eliasson
Producent Sanna Thisell
Creative Director Philip da Silva
Fotograf Mika Aberra
Stillbildsfotograf Anna Mårtensson
Scenografer Susana Vall & Emelie Eriksson
Klippare Gustav Strimfors
Ljuddesigner Gabriel Lundh - the dome.
Original musik Sebastian Furrer
Make up Anna Lundqvist
Ljusmästare Charles Ekström
B-foto Theodor Lundqvist