case
Lensway
Glasögongarderoben
Expressiv kamera i kombination med 3D animation
Reklamfilm
Uppdraget
Lensway är ett lins- och glasögonföretag med det största lagret av linser i Norden. Lensway har sålt glasögon sedan 2009, men eftersom namnet främst hänsvisar till linsförsäljning så ville Lensway göra en reklam för att ytterligare marknadsföra deras prisvärda glasögonsutbud.
Lösningen
Vi ville skapa ett koncept som underströk att Lensways bågar är så pass prisvärda att man har råd med en hel glasögongarderob. Vi såg till att använda oss av animerade övergångar och unika kamerarörelser för att bäst få in flera stilar på kort tid, samt skapa en lekfull men modern känsla i filmerna. Detta kombinerades med kompletterande grafik som ytterligare beskrev Lensways USPar.
2 reklamfilmer
20 cutdowns
Så gjorde vi filmen
Resultat
Kampanjen lanserades i september 2021.